VIDEOREPORTAGE: Inför Rumble of the Kings – intervju med Rickard Nordstrand, Waldo Zapata och Mats Söderström

19 01 2010

Rumble of the Kings 2009, 20 november

Om 4 dagar så smäller det borta på Hovet. Ett fantastiskt fightcard har satts ihop av arrangörerna där man bjuder på en K-1 gala med fighters som Abbe Joof, Rickard Nordstrand med flera. Inte nog med det, på kortet finns även MMA-fighter med Joakim Engberg såväl som Ilir Latifi!

rumble2009hovet

I början av oktober var jag och ett filmteam på besök på Vallentuna Boxing Camp och fick se hur förberedelserna inför Rumble of the Kings var. Jag pratade bland annat med Kasra Ashhami, mannen bakom promotionen, Rickard Nordstrand som kommer att gå match på ovan nämnd gala, Waldo Zapata som lägger ner mycket energi och krut på att dela med sig av sina kunskper till bland annat just Rickard samt Mats Söderström, grundaren till VBC och headcoach.

Självklart delar jag nu med mig av det material som vi fick ihop under den dagen. Jag har alltså samtalat med Rickard Nordstrand (K-1 fighter), Waldo Zapata (instruktör och tränare på VBC) och Mats Söderström (grundare av VBC samt headcoach). Reportaget ni ser nedan handlar om Rickard Nordstrands fight, hans förberedelser, hans förväntningar på fighten, Waldos roll i just Rickards träning. Mats Söderström gör en ”breakdown” av hur fighten kommer att se ut och berättar om de minnen han har av de 10 år han har känt Rickard.

Notering: Jag har förutom reporterrollen tagit på mig rollen som redigerare. Anledningen till detta är att personen som skulle redigerat från början helt enkelt svek. Redigerarrollen är inget jag är van vid men har så gott jag kunnat försökt att klippa ihop det hela. Jag känner mig ganska nöjd faktiskt. Men bödeln kanske har annat att säga.

Se det 22 minuter långa minireportaget och kommentera gärna!

Report och redigering: Keyvan Zarea-Ganji
Koordinator: Oskal Rojas
Foto: Ludvig Ström

Mycket nöje!


Klicka för videoreportaget: http://www.facebook.com/#/video/video.php?v=101197539909834

Ett minireportage från en dag på Vallentuna Boxing Camp. Fokus låg på Rickard Nordstrands kommande fight på K-1 galan Rumble of the Kings som äger rum den 20 november 2009.

Reporter och redigering: Keyvan Zarea-Ganji

För kontakt: keyvan@fightplay.tv

Koordinator: Oskal Rojas

Foto: Ludvig Ström


Åtgärder

Information

Kommentera

