Den ”ökända” norska studien om risker med bland andra kampsporter (av Endresen och Olweus, 2005)

19 01 2010
fedor_emelianenko

Uppmaning till Martin Ingvar: vänligen blunda för ovanstående bild men mjölka gärna nedanstående artikel från 2005 i ytterligare 10-15 år så fortsätter vi leva utan att vara öppna för förändringar. Jävlar, råkade jag just vara SUBJEKTIV?

Efter lite grävande på nätet så lyckades jag hitta den studie som de på SVT baserar en del åsikter på. Jag hittade precis artikeln och har därmed ej hunnit läsa den själv. Dock lägger jag ut den för att jag är säker på att flertalet av er vill sätta er in i vad som har sagts i studien, vad syftet varit och vad deras slutsats är.

Av: Endresen och Olweus från 2005
(Journal of Child Psychology & Psychiatry; May2005):

Klicka >här< för att komma till studien i PDF-format. Använd gärna detta inlägg för diskussioner kring just studien. Vare sig man håller med eller inte är det bra att vädra sina åsikter!

”Trevlig läsning”(?!?)

Nu ska farbror Keyvan snoka fram vilken gala i Texas som Bielkheden ska gå match på.


Åtgärder

Information

Kommentera

